tisdag 24 september 2013

Stress

Det är när man är som mest sur och stressad som det är viktigt att komma på vad som gör en lycklig. För inte hjälper det att nerprioritera sig själv och det som jag mår bra av.

Cyklingen till och från jobbet får mig att må bra. Även när det regnar och blåser. Det får mig att känna mig duktig att jag faktiskt lyckas genomföra cyklingen även när det är och känns motigt. Att få ha handskar värmer extra bra nu när det börjar bli kallare.

Äta varm soppa och våfflor gjorde mig också lycklig idag. Att äta min favorit bin bin bap till lunch. En kollega bjöd på turkisk peppar till eftermiddagen. Det är heller aldrig fel. 

Kollegor som hjälper och stöttar varandra, som hittar det positiva trots att det är tungt gör mig också lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar