fredag 27 september 2013

Bli din egen vän.

Vem är det som alltid finns med dig?
Vem är det som varken kan eller vill lämna dig?
Vem accepterar eller borde acceptera hela dig, hela packet du?

Många svarar en person, en utomstående. 
Men faktum är att det är du. 
Du har ingen garanti att det kommer att finnas någon annan vid din sida i hela ditt liv. 
Någon har sagt att vi föds och för ensamma. Det stämmer på många sätt.

 Då är det inte bra om du mobbar dig själv. Att du mentalt slår på dig själv när saker inte blir som du tänkt. 

Du behöver jobba på att bli vän med dig själv. Att vara den som finns där både i motvind och medvind. 

Idag var det tungt för mig att cykla hem. Men istället för att säga, nej det går inte peppade jag mig själv. Tog mindre delmål än vanligt för att orka en bit till och en bit till, tills jag slutligen var hemma. Det fungerade...

Min mission och vad som gör mig lycklig idag är när jag tillåter mig att vara vän med min själv. När jag peppar istället för att anklaga mig själv för det som gått fel. Lycka är att vara vän med sig själv, vara snäll och förlåtande mot mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar