lördag 1 november 2014

Ny månad kan ge glädje.

Varje måndag, varje ny månad, varje nytt år ger nya möjligheter. Jag gillar att veta att jag hela tiden kan starta om. Att den jag är idag är ett resultat av mina tidigare val. Det innebär att det är samma sak imorgon. 

Sedan är det självklart en sak att tänka och önska sig en förändring. 
Att verkligen göra det är något helt annat. En ny vän uttryckte det så bra. 
Det handlar om att bestämma sig. Verkligen bestämma sig både i kropp och själ. Att inser att inga förändringar är gratis. Allting kostar och det gör ont att utvecklas. 

Men när du har nått målet är det värt den möda som du lagt ner. Så jag börjar med en nystart idag. Idag är resten av mitt liv. Allt jag vill och drömmer om är möjligt.
Jag kommer att gå i mina egna fotspår och min väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar