torsdag 30 oktober 2014

Lycka är det jag lovat mig själv.

Vi lovar gärna andra saker och är bra på att genomföra det vi har sagt att vi skall göra. 

Men vi är inte lika bra på att hålla våra egna löften. 

Det är så mycket jag vill, så mycket som jag borde och så mycket som jag skall göra.

Det kan vara en ide att ge sig själv mindre löften och verkligen hålla dem.
 
Löften till mig själv är heliga och när jag håller dem mår jag mycket bättre.

När det gäller dessa löften så skall man hålla fast vid dem varje dag och skapa nya vanor.

Att bli min egen trollkvinna som i ett slag förändrar mitt liv till det bättre. Kanske får jag skaffa en trollstav men viljas makt och bestämdhet är inte illa det heller. Du kan komma långt på det, riktigt långt.

Jag har startat en ny vana idag. Det är att ge mig själv tid att skriva. En liten stund 3-4 dagar i veckan och sedan öka på tiden lite när vanan har satt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar