tisdag 12 augusti 2014

Lycka

Ja, det gäller att utmana sig själv och hitta lyckan i vardagen. Vi behöver inte leta lyckan när vi mår bra och är lyckliga. Då gäller det istället att plocka fram son tacksamhet för att man har det så bra.

Det är när det är tufft som du måste anstränga dig för att hitta lyckan. När saker omkring dig tappar mening och du inte har någon motivation. Om dessa stunder inte kom, tror jag inte att du skulle uppskatta de positiva perioderna. 

Just nu gör Camilla Läckberg mig lycklig. Jag har funnit hennes böcker och har nu läst ut min tredje bok. Hon är verkligen en duktig författare som är bra på att bygga upp sina historier och skapa spänning. Jag upplever att det alltid finns en mening med varför hennes brottslingar gör som de gör. Det gillar jag. Jag gillar att försöka förstå och skapa en mening. Hennes huvudpersoner som du får följa från bok till bok gillar jag också. Tack Camilla för riktigt bra böcker. Jag sträckläser dem och njuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar