onsdag 14 maj 2014

Lycka är en bucketlist.

Jag hade ett samtal med mina kollegor igår om vikten att ha mål och drömmar. Att ha sin egen bucketlist. Jag tror på att lägga dit alla mål, både stora och små. Det är bra att gå igenom den 1-2 ggr på ett år för att faktiskt se vad som jag har gjort och lägga till nya drömmar.

Personligen tycker jag att det är jobbigast i livet när jag inte vet vad jag vill. När jag inte har några mål. Det känns då som jag står i ett ingenmansland. Jag vet inte vart nästa fot skall gå, så den stannar kvar i luften och jag känner mig helt paralyserad. Det gäller att inte stanna för länge i det tillståndet utan att försöka få igång en rörelse igen om än så liten. Alla rörelser hjälper kroppen att starta en förändringsprocess. Så när du är stängd och låst, starta en rörelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar