måndag 14 oktober 2013

Trött på hösten.

Mina kollegor talade idag om att de är trötta på hösten och alla höstbilder och löv som hela tiden publiceras. En vän skrev att hon tycker att löven ser sjuka ut ned sin gula färg. Ja, det är definitivt ett sätt att se på hösten. 

Men mina ögon ser den fantastiska färgprakt som är just nu, Det är så vackert att ögonen tåras och jag vill inte att det skall ta slut. Det känns som naturen stämmer upp en sista vacker sång för att visa att den finns och att den kommer tillbaka när vintern är slut. Jag är en av alla dessa irriterande personer som skulle kunna publicera tusentals lövbilder. För att jag själv blir så glad av dem. Jag går också med fötterna i lövhögar och sparkar löv.

Så helt klart finns det olika sätt att se på hösten. Nu gillar jag alla årstider och just känslan av att se hur naturen skiftar sitt utseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar