onsdag 21 november 2012

Olof Röhlander

I drygt ett år har jag njutit av Olofs peppapp. Den har gjort mig glad och triggat mig när jag behöver extra energi på jobbet eller när jag skall träna.

Jag är en av hans s.k ambassadörer som tipsat om honom till mina kollegor och vänner. På föredraget tog jag med min älskade syster.

Föredraget var underbart, inspirerande, humoristisk med en stor portion allvar och andra tankar på hur vi skall se på livet i allmänhet.

Gillade hans egna tankar på vad vi talat om på slutet. Att det gäller att titta och fokusera mer på framrutan än i bakspegeln. Att inte titta för mycket på sidospeglarna och lyssna på vad andra säger och tycker. Utan ta fullt ansvar och sitta i förarsätet i sitt eget liv.

Det är lika vackert sagt som följande. Bli inte en arkeolog i ditt förflutna utan bli en arkitekt i din framtid. Det är ju det enda vi kan påverka även om förståelsen av sitt eget ursprung kan hjälpa till.

Jag tror precis som honom att vi människor hela tiden växer och utvecklas. Det är bara vi själva som sätter våra egna begränsningar.

Det var en inspirerande och tänkvärd kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar