söndag 23 september 2012

Lycka

Det var ett tag sedan jag skrev om lycka. Det är viktigt för det gör att jag fokuserar på rätt saker. Men tiden och internet har inte varit på min sida.

För att sammanfatta de två sista veckorna och lycka.

Resa är lycka. Att komma ut och se mina kollegors arbetsvardag. Kunna inspirera och inspireras av varandra.

Att kunna ta de där ögonblick för egen del i form en simtur, gå upp för ett berg eller springa utomlands. Jag har insett att nästan all form av träning och aktivitet gör mig glad och ger energi.

God mat, jag är och kommer alltid att vara en livsnjutare. Jag har i stort sätt minst en favoritrestaurang på varje ställe som jag varit på. Mat är ett sätt att upptäcka nya platser och länder.

Efter en resa komma hem till mitt igen. Uppskattar det mer och mer för varje resa.

Att mina nära och kära mår bra. Det blev mycket aktuellt efter att min kärlek råkade ut för en motorcykel olycka förra veckan. Jag är lycklig för att han klarade sig så bra som han gjorde. Han hade en skyddsängel.
När saker ställs på sin spets uppskattar jag hans sällskap ännu mer och tar verkligen vara på den tiden vi är tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar