söndag 13 maj 2012

Boende

Efter ljust och fräscht förra veckan har jag tänk på detta med boende och vad som är viktigt för mig.

Inser att jag oftast är lyckligast precis när jag flyttat till ett nytt hem och innan jag har hunnit samla på mig för mycket saker.

Jag ser min första lägenhet i sthlm när jag bodde själv. Jag ser den lilla lägenheten och krypin i Athen.
Jag ser mangårdsvägen och första veckan innan möblerna hade kommit och jag satt på vardagsrumsgolvet. Jag var så lycklig vara över att äga en egen bostad för första gången.

Sedan smyger sig saker in sakta men säkert och man undrar var allt kommet ifrån. Jag behöver rensa igen och bli mer av en minimalist på bostadsfronten. Det är när jag inte haft så mycket saker som jag varit lyckligast. Ryggsäcken har inte varit så tung att bära.

Jag har också kommit fram till att lycka är att välja noga vem man bor med.
Jag ät också en person som behöver land och mark omkring mig. Så jag vill inte bo mitt i en stadskärna. Det fungerar alldeles utmärkt att ta sig dit när det behövs istället.

Gärna ett runt Pål Ross hus en dag, men det viktigaste är platsen, att jag har rätt saker och personer runt omkring mig. Mitt hem är min Borg mot världen och där jag kan vila och få ny kraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar