onsdag 4 april 2012

Hitta det som försvunnit.

Igår upptäckte jag att en sak var borta. Började med att sitta ner och räkna till tio, som min mamma lärde mig när jag var lite. Men inga svar kom vart min sak kunde vara.

Letade hos min kärlek, rev ut allt och dubbelkollade en gång till för säkerhetsskull. Hittade ingenting. Började bli stressad och halvt svettig. Då det är en sak som ej får tappas bort...

Kan den vara på jobbet? Åkte in och vände upp och ner på allting. Saken fanns inte att hitta någonstans. Kunde den blivit stulen? Men jag fattade i så fall inte hur? Ingenting annat saknades.

Åkte hem, gick igenom alla ställen där den kunde finnas. Jag som är så noggrann och försiktig vad det gäller värdesaker. Efter en halvtimmes letande hittar jag äntligen min sak. Jag hade lagt den på ett smart ställe. Problemet var bara att det var ett för smart ställe också för mig själv...

Men vilken lättad och lycka att hitta det som var borttappat. Tack gode Gud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar